Saturday, January 8, 2011

azam yang bukan azam : 2011

bizinya kehidupan sampai nda terucap pun selamat tahun baru untuk semua. blog ni pun lebih kurang sawangnya, tinggal labah-labah lagi yang belum bersarang. dem sedem dem nya.

2011. patutnya tahun baru, mesti ada azam baru. semua org bercakap pasal keazaman tahun lepas yang tidak tercapai dan apakah azam baru 2011. aku masih mencari2 apakah azam baru. siyes blank. dusshhhhhh..

baru 5 hari bekerja di tahun 2011, bulan pertama. dan yessss, pada hari pertama bekerja di tahun baru, baru aku mendapat 'azam' secara tidak langsung. i got it at last! but ia langsung tidak bermakna pun.
sebab aku kena cuci sana, bersih sini, basuh sana lagi.. oooooo banyaknya basuhan! dem lagi!

bencinya, aku tidak dapat meluah secara langsung. oh itu bukan dem, itu mahu menjaga hati org-org di sekeliling namanya.

sedihnya, aku terpaksa angkut keluar brg² aku dari bilik IT selepas 2 tahun aku cuci-bersih-basuhkan kerja-kerja dlm bilik IT tu. dan skg nampaknya ada lg kerja baru yg perlu dicuci-bersih-basuh lagi.

aku akan duduk di barisan kedua pejabat. aku yakin, aku cuma menunduk kepala start jam 8.30am-1.00pm dan terus tunduk pada jam 2pm -5.30pm sebab kerja-kerja tersangat banyak utk di-trace punca-punca bakteria.

dan aku tidak janji, selepas 1 atau 2 tahun selepas ini akan ada lagi basuhan lain. tapi aku janji, aku la org pertama yang akan angkat baldi basuhan tu.

Sekian dan terima kasih. SYMP.

3 comments: