Wednesday, April 1, 2015

Masuk minggu ke-39. Makin stress.

Hari ni minggu ke-38 hari ke 5. Contraction belum ada rasa. Cuma sakit belakang dan bawah perut memang terasa sakit dan berat. Aku memang berharap dapat bersalin dalam minggu ke 38 atau 39. Nda tau kenapa mungkin sebab dengar pengalaman orang lain kalau anak kedua mesti awal bersalin. Tapi aku rasa aku akan bersalin full 40weeks. (Sebenarnya mau lari dari kena cas GST wakakaka)

Sejak 1-2 minggu ni, aku rasa aku ada insomnia sebab macam agak stress nda beranak2 lagi.. Berharap kesakitan datang tapi contraction yang fake ja. Huh. 

Tadi aku baca balik entri aku masa mau bersalin si Icha. Fuh! Sakitnya tuh di sini. Hmm thats why la aku tekad mau bersalin di swasta ... Huhu. Ngeri ngilu sakit kena cucuk masih terasa wei sampai sekarang. Mataiii...

Minggu ni cuti panjang sikit sebab jumaat ni Good Friday- public holiday untuk Sabah. Jadi hasben ada tanya mau balik Papar atau nda. Aku mau balik tapi aku takut kalau terberanak di sana.. Aku nda mau bersalin di Hospital Papar wuwuwu 
Tapi .. Mau 3 minggu sudah aku nda jenguk mami. Haishhh...

Skg pun nda larat mau pegi opis tapi aku gagahkan juga sebab mau kumpul cuti rehat sebelum aku ambik cuti tanpa gaji jaga anak nanti bulan 8 & 9. Insha Allah. 

Semoga Allah permudahkan segala urusan kami. Aamin. 

1 comment: