Wednesday, July 18, 2012

Trimester ketiga l hati juga dup dap dup dap

Hari ni tepat 28 minggu. Maknanya 7 bulan. Orang kata, bulan yang kena hati² , manatau bersalin awal dari due. Huh huh. Aku selalu berdoa yang baby akan keluar ikut due yang sepatutnya. Tapi yang bikin susah hati, baju² baby belum cuci lagi. Adui. Padahal mami sudah pesan, beg baju baby & aku kena standby dalam kereta mulai dari bulan ni. Manalah tahu kot² ada emergency tetiba, jadi kalau semua sudah prepare awal², tidaklah kelam kabut campur panik. Dalam minggu nilah kena cari juga kiddie wash tu, boleh cuci terus baju seluar baby semua.

Sekarang ni mau berjalan sangat la nda larat. Jalan pun pelan² sdh sekarang. Mau tunduk lagi la. Perut makin memboyot and baby pun bergerak macam dancing hip hop sudah di dalam tu. Hehe. Rasa betul2 miracle sebab ada yang bergerak² dalam tu. Dia aktif kalau time lapar, dan time tidur. Sangat aktif! Kadang² cakap dengan baby, suruh dia tidur, sebab mama mau tidur ni. Besok pagi takut lewat bangun pi keja. Kan susah. :)

Lagi satu dia aktif juga bila dengar aku baca al-Quran. Dia macam bagi respons dengan tendang2 perut, kadang2 rasa macam dia buat 'wave' dalam tu. Ngeheee. Harap² dia jadi orang yang beriman dan taat. Aminn...
  
Berbalik tentang review aku, Jumaat ni aku cuti lagi. Sebab ada appointment di KKIA di Tuaran. Kali ni aku akan disuruh minum air glokos, and after 2 hours, doktor akan ambik darah untuk check kalau ada penyakit kencing manis.. Huh. Yang ni pun paling merisaukan juga ni. Sebab aku suka minum jus oren. Takut juga kalau² air gula dalam jus tu overdose untuk ibu hamil.

Dan lagi, aku sebenarnya kena suruh datang ke KD Bolong untuk ambik borang permohonan ujian najis. Erk.. mesti ramai bingung kan apa tu ujian najis. Ceritanya macam ni. Memandangkan darah aku semakin turun, jadi nurse tu suruh aku 'ambik sedikit najis' aku untuk dihantar ke KKIA Tuaran. Dorang mau check kalau² perut aku ada cacing, yang mungkin menyebabkan darah aku turun. Of course aku rasa awkward.. Tapi mau buat macam mana..ikut sajalah peraturannya. Demi baby kan.

Jujurnya, aku kadang2 stress & bingung dalam fasa-fasa kehamilan ni.. macam² aku yang rasa, fikir, lagi² sudah masuk trimester ketiga ni. Aku selalu berdoa Allah selalu bersama kami dan melindungi kami. Berdoa yang semuanya akan selamat. Insya Allah.

*12 weeks to go.







3 comments:

  1. Insya Allah all will be fine. Doa byk2, Dia sentiasa dengar. Aku pula x sabar mau tunggu ko deliver. Fuh!

    p/s Baby mesti jadi jaminan parents ke syurga. Amin.

    ReplyDelete
  2. aima, thanks =)

    er, hehehe sdh kita terjumpa di 1B hari tu kan ^^

    ReplyDelete