Friday, September 7, 2012

Masuk minggu ke 36 - sangat nervous!

Dalam sehari-dua ni saja, aku terima 3 berita gembira pasal kelahiran new baby!! Dalam gembira dan menadah tangan kesyukuran sebab ibu dan baby selamat, aku pula berdebar2 tunggu bila turn aku pula..

Rabu subuh lepas, aku rasa macam ada kontraksi, mungkin kontraksi palsu tapi it was hurt below my belly. It happened for 1/2 hour .. Serius nda dapat tidur and untuk buang kepanikan laki bini, aku buka tenet terus aku google pasal tanda2 kelahiran.

Bila baca maklumat2 yang relevan, apa yg aku alami tu salah satu dari tanda nak bersalin. Tapi mungkin belum sampai masa..mungkin minggu depan, mungkin 2 minggu lagi. Bikin neves kan.
So untuk hilangkan neves aku ni, setiap malam aku baca surah2 alQuran yang buat ibu hamil tenang dan bagi kekuatan dalaman.. Insya Allah..mudah mudahan Allah sentiasa bersama kami.

Ohya tadi masa di opis pun, ada sedikit bleeding (warna coklat2) lepas aku rasa sakit sikit bila kepala baby tu gerak2 aktif di bawah belly. Aku nda tahu apa punca bleeding tu tapi aku rasa mungkin kepala baby mula mau enggage.. And of course aku nda mau pi hospital sebab confirm hospital akan tahan aku sehari dua! "ya, i hate hospital." Pengakuan jujur ni ok. :p

To all families, friends, blogger reader...mohon doa kan keselamatan kami berdua ya.=)

To akak Peuih ( SP Kedah), Angah (Putrajaya - SP Kedah) & kak lin (Papar) tahniah dapat baby baru dan syukur alhamdulillah semuanya lancar & selamat. Selamat berpantang ;)

2 comments:

  1. Nanti kena tahan mcm si Manja tu ari kan. All the best beb! Insya Allah dipermudah segala.

    ReplyDelete