Thursday, August 12, 2010

it's Ramadhan again, in August

alhamdullillah..Ramadhan dtg lagi & masih bernafas untuk berpuasa, bersahur, terawih & berbuka (insya Allah).

hari ni dah masuk hari kedua aku berterawih di surau dkt dgn rumah susun yg aku tinggal ni. tp kali ni lain sikit, sebab Nurul ada sekali. last year dia takde, sebab balik Pahang. jd best skit sebab ada member pg surau sekali.

nak share sikit hari ni keadaan semasa terawih tadi. sesak gile, sampai terasa sgt bahang panas dalam surau. aku sempat kira lagi berapa banyak kipas. mungkin ada enam atau lebih. tapi nda rasa pun. berpeluh2 dalam telekung. bila selesai saja 'amin' di tahiyat terakhir, terus dengar semua org sebut " huhhhhh..panas.." =D

aku pun berdiri la p buka langsir di sebelah tpt duduk aku. ada rasa sejuk sikit, angin masuk. then masa selit langsir tu, nampaklah keadaan di luar surau..huh siyes buat aku terpempan sekejap. saf perempuan sampai ke luar surau rupanya! dorang hampar tikar getah atas tanah & solat terawih di situ. kira-kira ada dua saf jugaklah..

kesian jugak tgk, masa tu terfikir kenapa la pihak pengurusan taman ni nda berusaha besarkan surau sedangkan kepadatan penduduk boleh tahan jugak la ramainya. (kalau benda entertainment lain, berabis wujudkan) =.='

apapun, selamat menyambut bulan ramadhan~ =)

6 comments:

  1. cuz, rumah susun = rumah pangsa = rumah flat

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah ramai yang berterawikh di masjid. tapi tu lah patut kalau dah camtu usaha lah besarkan surau tu ya tak. huhuhu

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete