Thursday, October 6, 2011

Antara Lucky Draw & Natrah @ Bertha

Sebenarnya cerita-cerita tentang ofis ni aku malas ba mau post di blog aku ni. Nda tau kenapa, mungkin sebab aku malas expose lebih pasal kerja atau cerita opis ni kan selalunya sesuatu yang memeningkan kepala, sebab ia menyumbang sebahagian tekanan dalam idup. Jadi aku malas mau cerita yang pasal tekanan2 ni. Haha.

Btw, apa yang aku mau share sini adalah apa yang best dan apa yang aku found interesting masa aku attend satu seminar semalam di INTAN Sabah. Well it was quit interesting bila INTAN Sabah berkerjasama dengan beberapa syarikat IT gergasi untuk buat seminar pasal updated technology which is happens in the global currently.

Ekceli since 2006 lagi aku memang attend seminar yang macam begini, jadi it was quit boring jugak la sebenarnya. hua hua hua.



Apa yang best adalah bila dorang buat cabutan bertuah! Aku rasa seminar kali ni dorang buat 4 slot "Cabutan Bertuah" yang mana cabutan dibuat selang seli antara presentation - sampai petang supaya peserta takkan balik meninggalkan majlis selepas makan tengahari!

Good idea! Sebab pengalaman aku ikut seminar macam ni, dewan hanya penuh sampai tengahari jak, lepas makan tengahari, confirm peserta akan balik rumah - tidur! Macam aku cakap, seminar macam ni memang boring gila! *Kejam punya statement tapi jujur.* Hahaha.

Tau apa yang sebenarnya cabutan bertuah ni best? Hadiah-hadiah nya bukan alang2 tau!

slot 1 : headspeaker. *Time ni aku rasa ok je.. alaaa murah ja ba tu.

slot 2: external hard disk 500 gb. *Time ni, aku gulp! telan air jugak lah!

slot 3: GPS & tablet book ok! * Time ni, aku mula berdoa yang aku akan dapat 1. Tapi hampeh.

slot 4: Notebook!!! *Time ni aku rasa aku mau berlari2 ke pentas dan ambil notebook tu, tapi malangnya nombor aku malang sekali. Dush3.

Ok, mari lupakan tentang cabutan bertuah di atas sebab aku nda dapat satu pun. hahaha.

Masa tengahari lepas makan, waktu rehat sedikit panjang. Memandangkan off-solah hari ni, aku & Vivi terus pigi librari. Yes our fav place ever bah!

Bila masuk, terus nampak ni, like world-heaven!



Dan ini,



Dan ini buat saya teruja!



aku baca sampai buku ni sampai nda sedar dekat jam 2.20pm! Jumping read sebenarnya. Hehe. Well, sebelum ni cerita Natrah aku just dengar sipi-sipi jak, esp bila Istana Budaya buat pementasan tentang dia & Juliana Evans pelakon utama sebagai Natrah. Aku nda tau pun akar umbi cerita dan bila aku start baca buku ni, oh ceritanya berkaitan tentang sejarah Malaysia-Singapore-Indonesia dan of course ia buat aku curious! *Terus teringat Ernie Khairina! ;p

Cerita nya sangat menyentuh hati (sob3..) dan sebenarnya aku nda sampai hati pun mau tau sampai mana kesudahan hidup nya. Yang pasti, hidup dia sengsara kerana orang tua nya (may God bless our parents) dan Singaporean/Malaysian sampai pernah buat rusuhan hanya kerana dia! Based on the sources in this book, the author has spent over 20 years to do the research about this women! And financial provisions of course, u bet me berapa kerajaan tanggung? Banyak.

Mau tau lebih lanjut? Sila gugel. Hehe!

Last but not least,

3 comments:

  1. ya aku dulu bc rumusan psl Natrah dlm news jg..aku pn teringin jg baca pasal Natrah tu..

    ReplyDelete
  2. Ko kan Kizzy...nnt sakit la jiwa aku mencari buku ni lagi. Since ko suda buat review, harus aku pun mau membaca. Online adalah sgt dielak sbb nnt aku pening mata berpinar.

    ReplyDelete
  3. Aima, ya baca lah...best cerita dia. cuma sad ending la. =)

    Er, hahaha ko cari ja. berbaloi juga baca tu. online baca sinopsis pun ok sdh. tp klu dpt tu buku mmg best sebab siap ada gambar2 hitam putih lagi..kira mcm kita pun boleh terbayang kehidupan dia mcmana =)

    ReplyDelete