Friday, January 20, 2012

aku "a little dreamer"

isk...sepanjang 3 minggu pertama tahun baru ni, sebenarnya banyak betul plan aku tahun ni, yang aku mau buat dan beli. seperti yang aku mention di entri aku awal tahun tu ari, aku nda tau apa yg aku mau list. tapi start di entri ni, sikit² aku list la. *minta puji kan.* haha.

1. mau beli kamera digital kecil - macam best ja. selesa sikit kalau mau bawa pigi mana-mana. i mean, kalau tiada outing, nda kan la mau pigi 1B pun kena bawa Sara kan. hehe. so pilihan aku adalah Canon Ixus 230Hs. Superb!

2. mau kasi fix si Kelisa - kesian kereta aku tu. cover rim pun sudah ilang di depan, selalu sangat langgar lubang. yalah kan, orang kecil, jadi time drive nda nampak sangat jalan - berlubang ka, ada najis kerbau ka etc. 
tu hari masa accident time puasa 2008 pun, masih belum pulih sepenuhnya. hood depan, bumper belakang, semua kena fix up. macam² bunyi sudah kedengaran. tapi semuanya aku serahkan kepada hasben. dia kan terer dalam hal2 cenggitu. i follow je.. haha

3. mau deco rumahku syurgaku - siyes, aku failed dalam bab-bab kasi hias rumah ni. bagi aku, cukup dia kemas - bersih, ok la tu. tapi rasanya mesti deco juga supaya sedap mata memandang. seb baik hasben ok jak. yang penting katanya: "ada makanan di rumah." =.='

4.  mau belajar masakan / dessert yang sedap² - hew³.. aku nda la failed dalam bab ni. cewaahhhh, kunun. cuma aku mau kasi asah sikit perangai malas aku ni. hoho. hasben jenis kuat makan, tidak memilih pulak tu - tolak haram, kayu, batu ja dia nda makan. jadinya aku kena merajinkan diri pigi dapur la. haha.  

5. mau masuk bengkel fotografi - jujurnya, aku nda penah attend mana² kelas atau bengkel ataupun seminar/taklimat berkenaan fotografi ni. i am a self-leaner. aku selalu buka website photography, mesti buka youtube macamana mau edit pic guna PS, suka tengok gambar² photographer amatur/pro - so that's the way i used to learn everything i knew today. =)

6. mau masuk kelas menjahit - wachaaaaaa! ini la aku rasa paling mahal punya plan. teda-teda terlintas di pikiran sebelum ni, sehinggalah aku singgah di booth Pusat Kraftangan Epal KK minggu lepas.. offer dia agak mahal tapi bila banding harga asal, memang berbaloi jugak. rasanya aku ikut kelas menjahit tu, insya ALLAH. sebab paling penting, hasben yang bayar. wahahahaha

7. last (mengkali la last kunu), mau pigi Mekah buat Umrah - kami dalam usaha simpan duit sekarang ni.. tapi rasanya impian ni nda lah kali mampu buat dalam tahun ni. mungkin 4-5 tahun lagi. saja ja highlight sini. bukan minta puji ah... bagi motivasi.. hehehe. insya Allah. 

ok, itu sajalah buat masa ni. kalau ada penambahan, lain entri lagi yaa.. :* 

2 comments:

  1. byknya plan mu pren... semoga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan segala urusan mu... amin...

    ReplyDelete