Thursday, May 24, 2012

Persediaan 'kekuatan dalaman' baby =)

Sebagai bakal mummy, banyak betul perancangan untuk mempersiapkan 'dalaman' baby yang bakal lahir. Sekarang ni kandungan aku sudah masuk 5 bulan (20 minggu), dan bila baca info² pregnancy - masa sekarang lah yang sesuai untuk dengarkan baby dalam kandungan bacaan-bacaan ilmiah, lagu muzik untuk merangsang pendengaran dan pergerakan dalaman baby. Dan untuk future, semoga dia menjadi anak yang soleh, mendengar kata dan bijak. Amin..

Aku sebenarnya lama sudah merancang mau beli iPad supaya dapat kasi dengar baby muzik atau pun bacaan ayat² al-Quran dan baca buku kanak² secara online (comel ja kan hehehe).. tapi baru² ni Daia bagitau pasal al-Quran digital which is yg memang lama sudah aku terfikir mau cari tapi nda kesampaian. So couple days ago, dia bagi aku web yang boleh beli al-Quran digital tu. Harganya RM300 satu set.

Jadi bincang dgn hasben (mula² tu dia nda percaya pembelian online ni) tapi sudah puas pujuk siap bg tengok dia sendiri web tu, so hasben pun setuju juga mau beli Quran digital tu. Insya Allah dalam masa 5 hari bekerja, sampailah kot pi opis aku ni. Insya Allah.

iPad plak nda tau bila la mau beli. Fikir2 sayang duit ( hahahha kedekut!). bukan kedekut, jimat... hehehe. Kan banyak benda lagi mau beli untuk persediaan kelahiran..hehehe.

Sekarang ni aku baru mula dengar bacaan al-Quran online di sini . Hopefully dengan bacaan yang baby ni dengar, dia akan serasi dengan muqaddam dan al-Quran dari kecil sampai besar. Manatahu dia boleh jadi ahli tahfiz, nda pun jadi macam Ustaz Don. kan? heheeheh. Aminnn....

6 comments:

  1. ko bc sndr ba kizz insyaallah anak keluar comel-comel hensem-hensem dan cantik-cantik amin!!

    ReplyDelete
  2. mummy klu ko xmasa mo bc....ko pasang jak earphone time ko kjaaaa....ulang2...di rumah pun gitu...mo tdo....kasi dgr jg....

    ReplyDelete
  3. Beli headphone...pastu letak d perut ko. Sama jak tu fungsi dia beb. Before tu download dlu la p iPong ko tu ayat Quran suma. Hihihi.

    ReplyDelete
  4. Aima, iya ada juga baca sendiri tp x konfiden ni takut tajwid nda ngam.. Insya Allah ;)


    Izan, haha sekarang memang d opis aku ks dengar pakai earphone - Quran Online. Sampai bos aku pun kedapatan sdh adoi... hehehe


    Er, aku psg di opis jak. Iphong tu x tahan betri.. huhu

    ReplyDelete
  5. Cuz..bole berazam khatam masa pegnen ni =)

    ReplyDelete